Tehnička škola za strojarstvo i mehatroniku, Split

Tehnička škola za strojarstvo i mehatroniku, Split

NASTAVNI PREDMETI: ROBOTI I MANIPULATORI I ROBOTIKA

Dijeljenje primjera dobre prakse: Podloge za nastavu

Nastavnici: Vesna Plenča, izvrsna savjetnica i Žarko Zečević,mentor

Razred: 4. razred

Obrazovni program: Strojarski računalni tehničar i Tehničar za mehatroniku

Fond sati: 15 školskih sati

Način izvođenja: nastavni materijal pogodan je za izvođenje uživo te za nastavu na daljinu.

Zadaci su kreirani na temelju realnih problema iz prakse.

Poveznica na datoteku: https://ss-tehnicka-st.skole.hr/wp-content/uploads/sites/130/2024/09/ROBOTIKA_SKRIPTA_1.pdf 

Objavljeno 04.9.2024.

 

NASTAVNI PREDMET TERMODINAMIKA

Dijeljenje primjera dobre prakse: PROJEKT OGLEDALO 
Nastavnica: Vesna Plenča
PRIMJER IZRADE ELEMENATA I KRITERIJA ZA PRAĆENJE I VREDNOVANJE I GODIŠNJEG IZVEDBENOG KURIKULUMA 
Razred: 3. razred
Obrazovni program: Strojarski računalni tehničar (015324) s mogućom primjenom i za Tehničara za mehatroniku
Objavljeno 2.9.2022.

PROJEKTNA NASTAVA IZ PNEUMATIKE

Projektna nastava: Energetski sklop jednoradnog i dvoradnog cilindra (logičke i vremenska funkcija)

Razred: 3. razred

Obrazovni program: Strojarski računalni tehničar

Nastavna cjelina: Jednostavne pneumatske sheme

Fond sati: 10 školskih sati

Nastavnik: Nađan Dumanić, dipl. ing., nastavnik, savjetnik strojarske skupine predmeta

Način izvođenja: nastavni materijal pogodan je za izvođenje uživo te za nastavu na daljinu

Zadatak je kreiran na temelju realnih problema iz prakse, a sastoji se od 8 koraka.

  1. Inicijalni test -1 sat
  2. Upoznavanje sa programskim paketom Fluid SIM-P i didaktičkom opremom -1sat
  3. Simboli funkcija i načini označavanja pneumatskih elemenata u shemama  – 1 sat
  4. Upravljanje jednoradnim i dvoradnim cilindrom -1 sat
  5. Logičke funkcije u pneumatici – 1 sat
  6. Vremenska funkcija, granični član, regulacija brzine – 1sat
  7. Kombinacija uvjeta, problemi iz prakse  -1sat
  8. Rješavanje konkretnog projektnog zadatka te analiza rješenja – 3 sata

Obrazovni materijali sadrže :

  • inicijalni test
  • upute i primjere za rješavanje pojedinih konkretnih primjera
  • zadatke za vježbu svrstane po stupnju složenosti
  • završni projektni zadatak koji povezuje sva stečena znanja
Dijeljenje primjera dobre prakse: PROJEKT OGLEDALO
Nastavnica: Vesna Plenča
Nastavni predmet: TERMODINAMIKA
Razred: 3. razred
Obrazovni program: Strojarski računalni tehničar i Tehničar za mehatroniku
Nastavna cjelina: Vodena para
Fond sati: 10 školskih sati
Nastavnica: Vesna Plenča, dipl. ing., nastavnica, savjetnica strojarske skupine predmeta
Način izvođenja: nastavni materijal  pogodan je i za izvođenje uživo i za mješovitu nastavu i za nastavu na daljinu, sve  kroz obrnutu učionicu.
Sadržaj:
1. Inicijalni test VODENA PARA
5. VODENA PARA – KARTICE ZA PROVJERU I UČENJE
7. VODENA PARA -KVIZ
NASTAVNI PREDMET STROJARSKE KONSTRUKCIJE

Dijeljenje primjera dobre prakse: Projektna nastava

Obrazovni program: Strojarski računalni tehničar i Tehničar za mehatroniku

Nastavni predmet: Strojarske konstrukcije (4 godina)

Fond sati: 10 školskih sati

Nastavnik: Zlatko Žure, dipl. ing., nastavnik, mentor strojarske skupine predmeta

Način izvođenja: nastavni materijal  pogodan je za izvođenje uživo te za nastavu na daljinu

Postavljeni primjer (programski zadatak) predstavlja proračun i konstrukciju trostupanjskog prijenosnika snage.

Zadatak je kreiran na temelju videozapisa (u prilogu), a proračun se sastoji se od 4 poglavlja:

  1. Proračun snage i odabir elektromotora
  2. Proračun remenskog prijenosa
  3. Proračun pužnog prijenosa
  4. Proračun lančanog prijenosa

Obrazovni materijali sadrže skripte (proračun zadataka), na temelju kojih je konstruiran radionički crteži pogonskog lančanika u računalnom programu AutoCAD te 3D model pužnog kola u računalnom programu u CATIA V5. Sve je popraćeno i videozapisima objavljenim na platformi pCloud.

  • Strojarske konstrukcije (4 godina)

1. Trostupanjski reduktor_proračun snage i izbor elektromotora (2 školska sata)

2. Trostupanjski reduktor_proračun remenskog i pužnog prijenosa (2 školska sata)

     Trostupanjski reduktor_proračun remenskog i pužnog prijenosa II.DIO

3. Trostupanjski reduktor_proračun lančanog prijenosa (2 školska sata)
     Tablice 

4. Izrada radioničkog crteža pogonskog lančanika (2 školska sata)

    Izrada radioničkog crteža pogonskog lančanika II. DIO

5. 3D oblikovanje  pužnog kola_CATIA V5 (2 školska sata)

    3D oblikovanje  pužnog kola_CATIA V5 II. DIO

DIZAJNIRANJE PROIZVODA POMOĆU RAČUNALA
OSNOVE RADA U RAČUNALNOM PROGRAMU INVENTOR 2020

Nastavnik: Zlatko Žure, dipl. ing., nastavnik, mentor strojarske skupine predmeta
Način izvođenja: nastavni materijal pogodan je za izvođenje uživo te za nastavu na daljinu

Objavljeni materijali sadrže osnovne informacije potrebne za korištenje računalnog programa Inventor 2020 koji se koristi za 3D modeliranje i izradu tehničko-tehnološke dokumentacije.

Rad u računalnom programu Inventor 2020 besplatno je dostupan svim učenicima i nastavnicima srednjih škola, a ujedno je i jedan od šire korištenih CAD programa. Učenici će dobiti i osnovne upute potrebne za njegovu instalaciju.

 

Sadržaj edukacije (postavljenih materijala):

Vježbe su osmišljene tako da učenici kroz 14 nastavnih sati brzo ovladaju osnovnim alatima unutar Sketch-a, što je od velike važnosti za izradu 3D modela. Naglasak je na crtanju jednostavnih profila i definiranju njihovih dimenzija (constraint-a) na temelju kojih će se kreirati 3D model.

Učenici će znati:

  • Sketcher
  • pristupiti odgovarajućem radnom prostoru
  • odrediti koji je dokument trenutno aktivan u programu Inventor 2020
  • definirati alatne trake potrebne za kreiranje jednostavnih profila: Create, Constraint, Modify i Pattern
  • objasniti na koji je način specifikacijsko stablo povezano s geometrijskim oblicima modela
  • kreirati jednostavne 2D profile
  • snimiti postojeći dokument i kreirati novi

 

  • Part design
  • definirati alatne trake potrebne za kreiranje jednostavnih 3D modela: Create i Modify
  • kreirati jednostavne 3D modele izduživanjem profila na temelju zadanog izometrijskog prikaza
  • na temelju priloženih radioničkih crteža u 2D, samostalno kreirati 3D modele koristeći naredbu za kreiranje modela okretanjem profila oko odgovarajuće koordinatne osi
  • kreirati provrte koristeći naredbu Hole
  • objasniti postupak potreban za modifikaciju modela koristeći naredbe za  translaciju, rotaciju i zrcaljenje

 

  • Assembly design
  • definirati alatne trake potrebne za sastavljanje i modifikaciju sklopova
  • ubaciti konstruirane elemente u radni prostor za sastavljanje sklopova
  • spojiti elemente u odgovarajući sklop te pomicati i rotirati pojedine elemente u radnom prostoru prema potrebnoj orijentaciji
  • primijeniti katalog standardnih elemenata pri sastavljanju sklopa

 

OBRAZOVNI MATERIJALI:

1. Osnove rada u računalnom programu (3h) 

1.1.Video zapis

2. Kreiranje jednostavnih 3D modela (3h)

2.1. Video zapis

3. Izrada rupa i provrta s navojem u 3D (4h)

3.1. Video zapis

4. Spajanje i modifikacija komponenti u 3D (4h)

4.1. Video zapis

5. Inventor 2020 – Upute za instaliranje studentske (besplatne) verzije

TOKARENJE CAD/CAM TEHNOLOGIJOM

 
Primjena programa Mastercam u nastavi.
Nastavnica: Vesna Plenča, dipl. ing. 
Skip to content