Dijeljenje primjera dobre prakse: Projektna nastava; Međupredmetna korelacija
Obrazovni program: Strojarski računalni tehničar i Tehničar za mehatroniku
Razredni odjeli: 1.-4. razred
Fond sati: 2-4 školska sata
Nastavnice: Mirjana Kamber, nastavnica povijesti ietike, mentorica i Nikolina Dolfić, stručna suradnica-knjižničarka
Način izvođenja: nastavni materijal pogodan je za izvođenje uživo te za nastavu na daljinu
NASTAVNE JEDINICE:
1. Romi u vrijeme Holokausta (1. i 2. razred)
– Prilog 1. Prvo su došli – tekst pjesme
– Prilog 2. Identifikacijske oznake
– Prilog 3. Romi za vrijeme Holokausta
– Poveznice na kratke filmove i videa
– Prilog 5. Tablica za samovrednovanje
2. Akcija Diane Budisavljević (3. i 4. razredi)
– Nastavna priprema “Akcija Diane Budisavljević”
– Prilozi
QR Code na Padlet uradak: Zid sjećanja (primjer kako treba izgledati završni zadatak)
Dijeljenje primjera dobre prakse: Projektna nastava; Međupredmetna korelacija
Obrazovni program: Strojarski računalni tehničar i Tehničar za mehatroniku
Fond sati: 10 školskih sati
Nastavnik: Zlatko Žure, dipl. ing., nastavnik, mentor strojarske skupine predmeta
Način izvođenja: nastavni materijal pogodan je za izvođenje uživo te za nastavu na daljinu
Učenici tijekom cijele nastavne godine kroz sve strukovne nastavne predmete rade na projektnoj nastavi od ideje do realizacije. Pri tome se vrši međupredmetna korelacija između nastavnih predmeta u cilju provođenja nastave kroz funkcionalno povezivanje sadržaja različitih predmeta i to:
– unutarpredmetna korelacija (korelacija unutar nastavnog sadržaja jednog nastavnog predmeta)
– međupredmetna korelacija (korelacija s određenim nastavnim sadržajima drugih nastavnih predmeta u istom nastavnom godištu)
Također, tamo gdje je moguće nastoji se provoditi i vertikalna korelacija (korelacija među godištima/razredima).
Postavljen je primjer projektnog zadatka na temu zavojne torzijske opruge, koji je povezan međupredmetno (Strojarske konstrukcije → Dizajniranje proizvoda pomoću računala), a prethodno je provedena i vertikalna korelacija između nastavnog predmeta Elementi strojeva (druga godina) i Strojarskih konstrukcija (treća godina).
Obrazovni materijali sadrže skripte (proračun zadataka), na temelju kojih su konstruirani radionički i sklopni crteži strojnih dijelova u računalnom programu AutoCAD i 3D modeli u CATIA V5. Sve je popraćeno i s videozapisima objavljenima na platformi pCloud.
- Elementi strojeva (druga godina)
2. Proračun zavojne torzijske opruge
3. Izrada radioničkog crteža zavojne torzijske opruge
- Dizajniranje proizvoda pomoću računala (treća godina)
4. Konstrukcija zavojne torzijske opruge u 3D-CATIA V5
- Strojarske konstrukcije
5. Proračun prigušnice_opruga; očni vijak; U vijak (2 školska sata)
I.
Dijeljenje primjera dobre prakse: jedan dio aktivnosti u sklopu eTwinning projekta „Faust Vrančić, očima naših učenika“
Projektna nastava:
Međupredmetna korelacija – povijest, geografija, hrvatski jezik, KIMMO
Međupredmetne teme – GOO, IKT, UKU, OSR
Koordinatorica projekta: Nikolina Dolfić, dipl. knjiž., prof.
Nastavnice koje su sudjelovale u ovim aktivnostima: Mirjana Kamber, prof., Ravena Čizmić Kvasina, prof., Sanja Ogrebić, prof.
Razredni odjel: 2. razred
Fond sati: 1 školski sat – uvodni sat, 5 školskih sati – rješavanje problemskog zadatka, rad na projektu
Način izvođenja: nastavni materijal pogodan je za izvođenje uživo te za nastavu na daljinu. Uvodni sat predaje stručna suradnica knjižničarka u suradnji s nastavnicom hrvatskog jezika, a ostale sate provodi u suradnji s nastavnicama geografije i povijesti.
Materijale je izradila knjižničarka Nikolina Dolfić. Problemski zadatak osmislila je nastavnica geografije Ravena Čizmić Kvasina.
Materijali:
Prezi prezentacija Faust Vrančić
Lista samovrednovanja grupnog rada
Analitička rubrika – vrednovanje plakata
Dijeljenje primjera dobre prakse: Holokaust projekt
Projektna nastava; Međupredmetna korelacija
Predmetno područje: – Knjižnično-informacijski i medijski odgoj i obrazovanja – Povijest (Poučavanje o holokaustu i sprečavanju zločina protiv čovječnosti)
Nastavna jedinica: Život židovske djece prije, za vrijeme i nakon holokausta
Razredni odjel: 2. razred
Fond sati: 2 školska sata
Nastavna tema: – Samostalno pronalaženje i vrednovanje informacija
– Razdoblje holokausta i Drugog svjetskog rata
Tip nastavnoga sata: kombinirani – obrada novog gradiva i ponavljanje
Ishodi nastavnoga sata:
– samostalno pretraživati i vrednovati informacije; povezivati knjižnično-informacijska i medijska znanja s drugim predmetima
– razumjeti zbivanja u svijetu za vrijeme Drugog svjetskog rata, objasniti što je to holokaust, razmišljati o moralnim pitanjima
– prepoznati važnost sprečavanja da se zločin, kao što je bio holokaust, ponovi.
Međupredmetna korelacija: hrvatski jezik, medijska kultura, vjeronauk, geografija, fizika, engleski jezik
Međupredmetne teme: građanski odgoj i obrazovanje, učiti kako učiti, upotreba informacijsko-komunikacijske tehnologije
Stručna suradnica – knjižničarka: Nikolina Dolfić, dipl. knjiž. prof.
Materijali:
PPT prezentacija – Život Židova i židovske djece prije, za vrijeme i nakon holokausta
I. DIO
Dijeljenje primjera dobre prakse: KIMOO; Međupredmetna korelacija
Razredni odjel: 3. razred
Fond sati: 1 školski sat
Stručna suradnica – knjižničarka: Nikolina Dolfić, dipl. knjiž., prof.
Međupredmetna korelacija: KIMOO, Hrvatski jezik, strukovni predmeti
Međupredmetne teme: IKT, Poduzetništvo
Način izvođenja: nastavni materijal pogodan je za izvođenje uživo te za nastavu na daljinu.
Materijali:
PPT prezentacija Zaštita intelektualnog vlasništva – autorska i srodna prava, industrijski dizajn
II. DIO
Dijeljenje primjera dobre prakse: KIMMO, Međupredmetna korelacija
Razredni odjel: 4. razred
Fond sati: 1 školski sat
Stručna suradnica – knjižničarka: Nikolina Dolfić, dipl. knjiž., prof.
Međupredmetna korelacija: KIMOO, Hrvatski jezik, strukovni predmeti
Međupredmetne teme: IKT, UKU
Način izvođenja: nastavni materijal pogodan je za izvođenje uživo te za nastavu na daljinu.
Materijali:
PPT prezentacija Upute za izradu Završnog rada