Čudesna voda pamti čovjekov utjecaj

PANO POVODOM SVJETSKOG DANA VODE


Nastavnica Marija Milković je iz predmeta Obnovljivi izvori energije, s učenicima 4. D razreda, obradila temu Hidroelektrane – (ne)ukrotiva snaga i energija vode.

U sklopu projekta istražujemo antičke akvedukte te smo izradili interaktivne digitalne sadržaje za provjeru znanja. Pogledajte ih na ovim poveznicama:

Učenici 1. D razreda, Bruno Musinov, Gajo Hrabar i Karlo Petrić, pod mentorstvom školske knjižničarke Nikoline Dolfić i nastavnice povijesti Mirjane Kamber, izradili su powerpoint prezentaciju o Antičkim akveduktima i vodovodima na području Dalmacije, kojih je bilo čak 11. Više informacija o njima potražite u priloženoj powerpoint prezentaciji. Učenici su naučeno prezentirati ostalim učenicima u razredu, u sklopu sata povijesti (13.6.2019.).



Učenici 4. D s nastavnikom Miroslavom Dujmovićem istraživali su LNG terminale odnosno tehnološke procese uplinjavanja ukapljenog prirodnog plina na plutajućim terminalima. Vodili su se prikazima različitih verzija procesa uplinjavanja te debatizirali o pozitivnim i negativnim stranama pojedinog rješenja za LNG na Krku.



U ponedjeljak, 13.5.2019., drugi školski sat, učenici 1. A razreda, pod mentorstvom nastavnice kemije Brune Lušić i nastavnika elektrotehničke skupine predmeta Vicka Marušića, izradili su “Galvanski članak”. Galvanski članak je uređaj koji kemijsku energiju pretvara u električnu. Elektroda na kojoj se zbiva proces oksidacije zove se anoda i negativnog je pola, a ona elektroda na kojoj se zbiva redukcija zove se katoda i pozitivnog je pola. Pokazali su da destilirana voda (bez slobodnih iona) ne provodi struju sve dok joj se ne doda sol, odnosno dok se ne ionizira. U našem slučaju koristili smo elektrode od cinka i bakra. Učenici su prvotno pokus izvodili s krumpirom kao vodičem, a potom s modrom galicom. Pokazali su kako destilirana voda ne provodi struju sve dok joj se ne doda sol, odnosno dok joj se ne dodaju ioni. Učenici su pri pokusu s krumpriom uspjeli dobiti oko 0,8 volti po krumpiru za paljenje led lampice, a kod sva četiri krumpira dostizali su vrijednost od oko 3,2 volta.





Snimke pokusa pogledajte na poveznicama:
Jeste li znali da Hrvatsku i Tanzaniju povezuje Mpemba efekt? Znate li što je Mpemba efekt i tko su bili Erasto Mpemba i NIkola Bregović? Ako ne znate, predlažemo vam da pogledate powerpoint prezentaciju: MPEMBA EFEKT
Nastavnica Vesna Plenča je na satovima termodinamike s ovim fenomenom upoznala učenike trećih i četvrtih razreda.

Jeste li znali da je Ombla najkraća rijeka na svijetu, a hidroelektrana na rijeci Krki druga najstarija na svijetu, izgrađena davne 1895. godine?
Sve to pa i više o krškim rijekama u Hrvatskoj, istražili su učenici prvog razreda s nastavnicom geografije Ravenom Čizmić-Kvasina. Ovaj plakat je rezultat njihova istraživačkog rada.



