Skip to content

Tehnička škola za strojarstvo i mehatroniku, Split

Tehnička škola za strojarstvo i mehatroniku, Split

Tehnička škola za strojarstvo i mehatroniku, Split 2024./2025. šk. godine provela je preventivni projekt pod nazivom Vršnjačka potpora u suradnji s Elektrotehničkom školom Split. Krovni cilj projekta je bila prevencija vršnjačkog nasilja u vidu povećanja svijesti i znanja učenika o postojanju različitih oblika vršnjačkog nasilja i neprihvatljivosti istoga te podučavanje i poticanje razvoja socijalnih, emocionalnih i komunikacijskih vještina učenika. Osim toga, projekt je za cilj imao stvoriti sigurno i poticajno školsko okruženje kroz aktivno promicanje pozitivnih socijalnih interakcija i poželjnih ponašanja te uspostavljanja jasnog vrijednosnog određenja prema vršnjačkom nasilju.

Voditeljice projekta su bile školske psihologinje dviju škola Nataša Marić i Milani Medvidović, a primarni sudionici su bili svi učenici 1. razrednih odjeljenja te nekolicina učenika 2., 3. i 4. razrednih odjeljenja.

Projekt je proveden kroz dvije aktivnosti:
Aktivnost „Vršnjaci pomagači“ odnosila se na osposobljavanje učenika vršnjaka pomagača, odnosno učenika starijih razrednih odjeljenja koji su bili educirani o prepoznavanju i sprječavanju vršnjačkog nasilja, ulozi i odgovornostima učenika za pružanje vršnjačke potpore kao i važnosti protivljenja vršnjačkom nasilju i svakodnevnih pozitivnih ponašanja. Aktivnost je uključivala ciklus edukativnih radionica i sastanaka namijenjen učenicima 2., 3. i 4. razrednih odjeljenja (po jedan učenik iz svakog razreda) te provođenje konkretnih dogovorenih zadataka i aktivnosti članova grupe u svojoj okolini, uz podršku voditeljica projekta. Učenici sudionici bili su: Duje Argentin (2.A), Vito Žunić (2.B), Dino Josip Poduje (2.D), Dorea Iva Kudrna (3.B), Lorena Šalov (3.C), Bartul Lalić (3.D), Duje Lelas (4.A), Ante Miljak (4.C) i Vito Melkhior Kunac (4.D).

Aktivnost “Vršnjaci edukatori” odnosila se na educiranje učenika 1. razrednih odjeljenja od strane učenika starijih razrednih odjeljenja putem radionica tijekom satova razrednika na teme: nasilja (različiti oblici i vrste nasilja, prepoznavanje i posljedice nasilja), strategija rješavanja sukoba (asertivna komunikacija), emocija (prepoznavanje, razumijevanje i izražavanje istih) i pozitivnoj slici o sebi te samopoštovanja. Zainteresirani učenici 2., 3. i 4. razrednih odjeljenja u parovima su isprva bili educirani o održavanju edukativnih radionica, a potom uz podršku voditeljica samostalno proveli po jednu radionicu unutar jednog prvog razrednog odjeljenja. Učenici sudionici su bili: Tomislav Beroš i Josipa Vlainić (2.A), Ivan Sunara i Vito Žunić (2.B), Luka Grassi i Nikola Đurić (3.A), Dorea Iva Kudrna (3.B), Gabrijel Andrić, Danijel Bučević, Toni Dolić, Duje Dotlić i Marko Trajković (3.C) te Ian Anić, Bepo Cecić, Luka Jokić, Jerko Kovačević i Matej Kuvačić (4.D).

 

Svi uključeni učenici istaknuli su se pokazavši volju i motivaciju, unaprijedili svoje komunikacijske i prezentacijske vještine te doprinijeli stvaranju pozitivne školske atmosfere.