ŠETNJA MARJANOM U SURADNJI S „JAVNOM USTANOVOM ZA UPRAVLJANJE PARK-ŠUMOM MARJAN”, šk. god. 2023.-2024.
U sklopu projekta Šetnja Marjanom 19. i 20. ožujka 2024.g. učenici trećih (8 učenika) i četvrtih razreda (8 učenika) koji pohađaju nastavu Etike su sudjelovali u radionicama suhozidne gradnje pod vodstvom Filipa Bubala, prof. pov/ dipl. muz. i Javne ustanove za upravljanje Park – šumom Marjan. Cilj aktivnosti je pobuditi kod učenika interes za otkrivanjem i očuvanjem tradicije suhozidne baštine, razumijevanje ideje održivog razvoja, poduzetništva te moralnu odgovornost spram zajednice. Učenici su ovladali drvenom mediteranskom vještinom gradnje te obnovili dio suhozida iznad Karinove krivine. Otkrili su vrijednost i važnost ovakvog načina gradnje te odnosa prema baštini i Planetu i postali promotori suhozidne gradnje i ideje održivog razvoja.
U sklopu projekta Šetnja Marjanom učenici su posjetili i izložbu A. Dworskog – Mrgari, geo – digitalni kameni cvjetovi u Galeriji umjetnina, inspiriranu suhozidima otoka Krka.
ŠETNJA MARJANOM U SURADNJI S „JAVNOM USTANOVOM ZA UPRAVLJANJE PARK-ŠUMOM MARJAN”, šk.god. 2022.-2023.
Ovaj projekt nastao je u suradnji s „Javnom ustanovom za upravljanje Park-šumom Marjan“.
NOSITELJI PROJEKTA: Mirjana Kamber, prof., Sanja Ogrebić, prof., Nataša Marić, mag.psych., Ravena Čizmić Kvasina, prof.
SUDIONICI PROJEKTA: učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda
ISHODI projekta:
proširiti znanja o povijesnim i kulturnim vrijednostima park šume Marjan
upoznati se s postankom i poviješću Marjana; kroz poučnu šetnju predstaviti marjansku kulturnu baštinu; prolaziti zadane točke interesa (marjanske crkvice)
razvijati ljubav prema zavičajnoj povijesti te prema književnosti (Kavanjin i Botić)
razviti kod sudionika osjećaj potrebe za kretanjem; u zdravom tijelu zdrav duh
osvijestiti važnost boravka u prirodi za zdravlje čovjeka; naglasiti problem sve veće otuđenosti čovjeka i prirode
učiti u prirodi o prirodi s naglaskom na zanimljive i korisne biljke, te zemljopisne osobitosti i važne povijesne lokalitete
orijentirati se u prostoru; u prirodi postoje razni vodiči pomoću kojih se možemo lako snaći na nepoznatom terenu; za kretanje po nepoznatom terenu od velike nam je važnosti dobra orijentacija
usvojiti načine mjerenja i procjenjivanja na terenu kako bi se lakše snašli, odnosno praktično primijenili vještinu orijentacije; u geoprostoru je lako odrediti geografske pravce i pomoću prirodnih pojava koje su djeci poznate iz svakodnevnog života
istaknuti pojam zaštite prirode i zaštićene prirodne i kulturne baštine Marjana
čovjekovu potrebu za boravkom u prirodi te za očuvanjem iste povezati i s očuvanjem planeta Zemlje kao cjeline
uključivanje učenika u volonterski rad sa osjetljivom populacijom, razvijanje socijalnih i komunikacijskih vještina
Način realizacije projekta:
Projekt se realizirao u dvije etape. Prva etapa se odvila 20. listopada 2022. godine poučnom, višesatnom šetnjom Marjanom.
Polazna točka naše šetnje bila je PRVA VIDILICA. Nakon predavanja o povijesti Marjana i Židovskom groblju nastavili smo uzbrdo do crkvice sv. Nikole. Tu smo poslušali još jedno kratko predavanje o povijesti crkvice te krenuli Marangunićevim šetalištem do BOTANIČKOG VRTA. Zaustavili smo se pokraj spomenika Luki Botiću i čuli zanimljive podatke o njegovom životu i književnom opusu. Nakon obilaska botaničkog vrta nastavili smo se penjati prema najvišem vrhu Marjana, prema TELEGRINU gdje smo se kratko odmorili te krenuli prema SEDLU i crkvi sv. Jere nakon čega smo se spustili do BENA, našeg konačnog cilja.
Druga etapa projekta odvila se 22. travnja 2023. u sklopu koje smo obilježili i Dan planeta Zemlje. Ponukani informacijama o tradicijskoj gradnji suhozida na našem području učenici su odlučili sudjelovati u radionicama. Nakon teorijskog dijela u obliku predavanja o povijesti gradnje suhozida, razlozima nastanka, načinima i oblicima gradnje, koje su održali članovi udruge „Dragodid“, naši učenici su odlučili pomoći djelatnicima Park-šume Marjan u izgradnji suhozida, i to na dijelu Marjana iznad Instituta, a u blizini Karinove krivine/donji dio Staze babe Marte. Ne treba naglašavati kako su bili oduševljeni radionicom te da jedva čekaju nove pothvate. Osim osnova suhozidne gradnje, otkrili su i važnost ove drevne vještine za održavanje bioraznolikosti i budućnosti našeg Planeta. Nakon radne akcije počastili su se krafnama te uputili prema Benama gdje su ih dočekale šahovske figure, Čovječe, ne ljuti se, glazba, izviđači i još krafni 🙂
Na kraju projekta učenici su izradili prigodan plakat koji je objedinio dvije etape projekta.